Page 136 - Çevre Şehir ve İklim Dergisi - Sayı 6
P. 136
Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma ve Mimarlık İçin
Tarım Eğitim Modelleri: Türkiye Örneği
Tablo 2: Amerika, Hollanda ve Türkiye’deki tarım eğitiminin ortak ve farklı yönleri
Ortak Yönler Farklı Yönler
Hükûmet Politikaları ve Destek: Her ülkenin
Çeşitli Eğitim Seviyeleri Bulunması:
Her üç ülkede de tarım eğitimi farklı tarım politikaları ve hükûmet desteği farklı-
dır, bu da tarım eğitimi alanında yatırım ve
eğitim seviyelerinde sunulmaktadır.
fırsatlar üzerinde etkili olabilir.
Yenilikçilik ve Ar-Ge Odaklılık: Tarım Hükûmet Politikaları ve Destek: Her ülkenin
eğitimi sistemleri, yenilikçi projeler, tarım politikaları ve hükûmet desteği farklı-
araştırma ve geliştirme faaliyetleriyle dır, bu da tarım eğitimi alanında yatırım ve
desteklenmektedir. fırsatlar üzerinde etkili olabilir.
Endüstri ve İnovasyona Odaklılık: Bazı ülke-
Uygulamalı Yaklaşım: Tarım eğitimi, ler tarım endüstrisinde sürdürülebilirlik vb.
teorik bilginin yanı sıra pratik dene- bir alana daha çok odaklanırken, diğerleri
yimlere de önem vermektedir. geniş bir yelpazede inovasyon ve gelişime
önem vermektedir.
Tarımın Önemi ve Bilinci: Tarım
eğitimi sistemleri, tarımın ekonomik,
çevresel ve sosyal önemini vurgulaya-
rak öğrencilerin bu alandaki fırsatları
ve sorunları anlamalarını sağlar.
7. Tarım Eğitimi Modellerinin Mimari Açıdan Gereklilikleri
Okul bahçeleri ve çiftlik okulları gibi tarım eğitimi programlarına ve gerekli-
liklerine bakıldığında eğitim yapısının programında çeşitli eğitim mekânlarının
yanı sıra doğayla etkileşimli açık alanların, sosyal mekânların ve teknik birimle-
rin tasarlanması önerilmektedir. Eğitim alanları ile doğa arasındaki sınırlarının
azaltılması için yeni yapılacak eğitim yapılarının tasarımlarında esneklik, öğ-
rencilerin çevreyle temasını arttırarak çevre bilincini güçlendirecek, tarım eği-
timinin yanında temel bilimler, sanat ve teknoloji eğitimlerin de verilmesiyle
topluma her açıdan nitelikli bireylerin kazandırılması desteklenebilir. Bireylerin
küçük yaştan doğayla ve gıda yetiştiriciliğiyle deneyim elde etmesi sürdürüle-
bilir toplum için temiz ve yerel gıda üretim yöntemleri konusunda farkındalık
kazanmalarını sağlayarak bu alandaki çalışmaların artmasının önü açılabilir.
Tarım eğitimi uygulamalarının mimari yönünde dikkat edilecek başlıca un-
surlar şunlardır:
• Yeni yapılacak yapıların tasarımında tarım alanları ve eğitim tesisleri arasın-
da organik bir bağlantı sağlanmalı, esnek mekânların yanında eğitim yapısı
çevreye uygun, sağlıklı inşa malzemeleri ve teknikleriyle yapılmalıdır.
• Çevresel sürdürülebilirliği desteklemek için yenilenebilir enerji kaynak-
ları, yağmur suyu toplama sistemleri ve geri dönüşüm sistemleri kulla-
nılmalı
Yıl 3 / Sayı 6 / Aralık 2024 135