Page 136 - Çevre Şehir ve İklim Dergisi - Sayı 6
P. 136

Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma ve Mimarlık İçin
                                     Tarım Eğitim Modelleri: Türkiye Örneği


                 Tablo 2: Amerika, Hollanda ve Türkiye’deki tarım eğitiminin ortak ve farklı yönleri
                           Ortak Yönler                       Farklı Yönler
                                                 Hükûmet Politikaları ve Destek: Her ülkenin
                   Çeşitli Eğitim Seviyeleri Bulunması:
                  Her üç ülkede de tarım eğitimi farklı   tarım politikaları ve hükûmet desteği farklı-
                                                  dır, bu da tarım eğitimi alanında yatırım ve
                   eğitim seviyelerinde sunulmaktadır.
                                                       fırsatlar üzerinde etkili olabilir.
                  Yenilikçilik ve Ar-Ge Odaklılık: Tarım   Hükûmet Politikaları ve Destek: Her ülkenin
                   eğitimi sistemleri, yenilikçi projeler,   tarım politikaları ve hükûmet desteği farklı-
                  araştırma ve geliştirme faaliyetleriyle   dır, bu da tarım eğitimi alanında yatırım ve
                         desteklenmektedir.            fırsatlar üzerinde etkili olabilir.
                                                 Endüstri ve İnovasyona Odaklılık: Bazı ülke-
                   Uygulamalı Yaklaşım: Tarım eğitimi,   ler tarım endüstrisinde sürdürülebilirlik vb.
                   teorik bilginin yanı sıra pratik dene-  bir alana daha çok odaklanırken, diğerleri
                     yimlere de önem vermektedir.  geniş bir yelpazede inovasyon ve gelişime
                                                           önem vermektedir.
                    Tarımın Önemi ve Bilinci: Tarım
                  eğitimi sistemleri, tarımın ekonomik,
                  çevresel ve sosyal önemini vurgulaya-
                  rak öğrencilerin bu alandaki fırsatları
                    ve sorunları anlamalarını sağlar.

                   7.  Tarım Eğitimi Modellerinin Mimari Açıdan Gereklilikleri


                   Okul bahçeleri ve çiftlik okulları gibi tarım eğitimi programlarına ve gerekli-
                 liklerine bakıldığında eğitim yapısının programında çeşitli eğitim mekânlarının
                 yanı sıra doğayla etkileşimli açık alanların, sosyal mekânların ve teknik birimle-
                 rin tasarlanması önerilmektedir. Eğitim alanları ile doğa arasındaki sınırlarının
                 azaltılması için yeni yapılacak eğitim yapılarının tasarımlarında esneklik, öğ-
                 rencilerin çevreyle temasını arttırarak çevre bilincini güçlendirecek, tarım eği-
                 timinin yanında temel bilimler, sanat ve teknoloji eğitimlerin de verilmesiyle
                 topluma her açıdan nitelikli bireylerin kazandırılması desteklenebilir. Bireylerin
                 küçük yaştan doğayla ve gıda yetiştiriciliğiyle deneyim elde etmesi sürdürüle-
                 bilir toplum için temiz ve yerel gıda üretim yöntemleri konusunda farkındalık
                 kazanmalarını sağlayarak bu alandaki çalışmaların artmasının önü açılabilir.
                   Tarım eğitimi uygulamalarının mimari yönünde dikkat edilecek başlıca un-
                 surlar şunlardır:
                   •   Yeni yapılacak yapıların tasarımında tarım alanları ve eğitim tesisleri arasın-
                      da organik bir bağlantı sağlanmalı, esnek mekânların yanında eğitim yapısı
                      çevreye uygun, sağlıklı inşa malzemeleri ve teknikleriyle yapılmalıdır.
                   •   Çevresel sürdürülebilirliği desteklemek için yenilenebilir enerji kaynak-
                      ları, yağmur suyu toplama sistemleri ve geri dönüşüm sistemleri kulla-
                      nılmalı




                                                                       Yıl 3 / Sayı 6 / Aralık 2024  135
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141