Page 138 - Çevre Şehir ve İklim Dergisi - Sayı 6
P. 138

Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma ve Mimarlık İçin
                                     Tarım Eğitim Modelleri: Türkiye Örneği



















                       Şekil 3: Tarım eğitiminden sürdürülebilir toplumlara yönelik bağlantı
                   Önerilen  tarım  eğitim  modelinin  küçük  yaşlardan  başlayan  eğitimle  yeni
                 nesillerin doğayla kaybolan bağlarını onarmasını sağlayacak ve yerel tarım ko-
                 nusunda ilginin artmasıyla da gelecekte yeni çalışma alanları oluşturulacaktır.
                 Çevre bilinciyle yerel tarım konusunda deneyimli ve bilgili, nitelikli birer ele-
                 man olarak yetişen nesil güvenli ve sağlıklı gıdaya ulaşım konusundaki çalış-
                 maların önünü açacaktır. İstihdam olanaklarının ve tarım ürünlerinin artmasıyla
                 ülkenin ekonomik kalkınmasına katkı sağlanacak, yoksulluk ve açlığın azalması
                 konusunda mücadeleye destek olunacaktır. Yapılan bu çalışmada tarım eği-
                 timinin ekonomik kalkınma, doğal ve sosyal çevrenin korunumunda kısacası
                 sürdürülebilir bir toplum olma yolundaki çözüm önerileri arasında en önde
                 gelmesi gerektiği, her şeyin başlangıcının doğru ve nitelikli eğitimle olacağı
                 ortaya koyulmuştur.
                   Son yıllarda tarım eğitiminin yaygınlaşmasına yönelik ortaöğretimde ziraat
                 liselerinin artmakta olduğu görülmektedir. Ülkenin her yerindeki öğrencilerin
                 bu eğitime eşit şekilde ulaşabilmesi için çeşitli yönetmelikler oluşturulmalıdır.
                 Aynı zamanda tarım eğitimlerinin sadece ziraat liselerinde kalmamalı, tüm Tür-
                 kiye genelindeki eğitim kurumlar çeşitli programlar ve projeleri bünyesine da-
                 hil ederek öğrencilere tarım eğitimi hakkında uygulama alanları oluşturmalıdır.
                 Herkesin bu eğitime eşit ve adil bir şekilde ulaşabilmesi için bu uygulamalar
                 yönetmeliklerle güvence altına alınmalıdır. Bu konuda mevcut okullara yenilik-
                 çi teknolojik yöntemlerle çeşitli tarım alanları düzenlemek, yeni yapılacak okul-
                 ları bu amaca yönelik tasarlamak, ziraat okullarının ortak ihtiyaç programını be-
                 lirlemek ve tasarım rehberleri oluşturmak mimarların görevidir. Bu çalışmaların
                 ülke genelinde uygulamaya geçilmesi, eşit ve adil eğitim ortamları oluşması
                 için çeşitli yasalar ve yönetmeliklerle düzenlenmesi gerekmektedir.











                                                                       Yıl 3 / Sayı 6 / Aralık 2024  137
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143