Page 182 - Çevre, Şehir ve İklim Dergisi - Sayı 1
P. 182

Co  Salımının Tahmini
                                         2


























                         Şekil 3: Üç senaryo bazında 2018-2030 arası için tahmin edilen
                                   RPK değerleri (milyon yolcu-km)



               Sonuçlar   sektörün   ve   uluslararası   kuruluşların   tahminleriyle
            karşılaştırıldığında,  bu  çalışmada  elde  edilen  sonuçların  diğer  çalışmaların
            sonuçlarıyla  (yıllık  %4,4  ile  4,7  arası)  oldukça  benzer  olduğu  görülmektedir
            (Airbus, 2018; Boeing, 2018; Embraer, 2018; ICAO, 2016). Avrupa’ya yönelik
            büyüme  hızı  beklentilerinin  Türkiye’deki  hava  yolcu  trafiği  büyümesinin
            oldukça altında olduğu aşikârdır. Öte yandan, Türkiye’nin havacılık sektöründe
            2005-2017  yılları  arasındaki  muazzam  büyüme  performansı  göz  önünde
            bulundurulduğunda,  düşük  senaryoda  bile  Türkiye’nin  dünya  ortalamasının
            üzerinde büyümesi beklenmektedir. Bu çalışmanın sonuçları, sektör doyuma
            ulaşma  aşamalarına  yaklaştıkça  Türkiye’nin  büyüme  gelişiminin  (trendinin)
            yavaşlayacağını göstermektedir.
               Üç senaryo esasında 2018-2030 arası tahmin edilen RPK ve YY değerleri
            Denklem (1) de kullanılarak aynı dönem için yıllık yakıt talebi hesaplanmıştır.
            Şekil 4’de de görülebileceği gibi 2030 yılında jet yakıt talebi 7,5 milyon ile 10
            milyon arası tahmin edilmiştir.















                                                                   Yıl 1 / Sayı 1 / Ocak 2022  167
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187