Page 182 - Çevre, Şehir ve İklim Dergisi - Sayı 1
P. 182
Co Salımının Tahmini
2
Şekil 3: Üç senaryo bazında 2018-2030 arası için tahmin edilen
RPK değerleri (milyon yolcu-km)
Sonuçlar sektörün ve uluslararası kuruluşların tahminleriyle
karşılaştırıldığında, bu çalışmada elde edilen sonuçların diğer çalışmaların
sonuçlarıyla (yıllık %4,4 ile 4,7 arası) oldukça benzer olduğu görülmektedir
(Airbus, 2018; Boeing, 2018; Embraer, 2018; ICAO, 2016). Avrupa’ya yönelik
büyüme hızı beklentilerinin Türkiye’deki hava yolcu trafiği büyümesinin
oldukça altında olduğu aşikârdır. Öte yandan, Türkiye’nin havacılık sektöründe
2005-2017 yılları arasındaki muazzam büyüme performansı göz önünde
bulundurulduğunda, düşük senaryoda bile Türkiye’nin dünya ortalamasının
üzerinde büyümesi beklenmektedir. Bu çalışmanın sonuçları, sektör doyuma
ulaşma aşamalarına yaklaştıkça Türkiye’nin büyüme gelişiminin (trendinin)
yavaşlayacağını göstermektedir.
Üç senaryo esasında 2018-2030 arası tahmin edilen RPK ve YY değerleri
Denklem (1) de kullanılarak aynı dönem için yıllık yakıt talebi hesaplanmıştır.
Şekil 4’de de görülebileceği gibi 2030 yılında jet yakıt talebi 7,5 milyon ile 10
milyon arası tahmin edilmiştir.
Yıl 1 / Sayı 1 / Ocak 2022 167