Page 273 - Çevre Şehir ve İklim Dergisi - Sayı 3
P. 273

Cihan Erçetin





























                           Şekil 7. Montreal’de Bisiklet Yolları (Google, 2022e)

               Montreal’de otomobilin sürdürülemez yapısı ve çevre üzerindeki olumsuz
            etkileri  ile  baş  etmek  amacıyla,  politika  yapıcılar  2009’de  uygulanabilir  ve
            somut bir çözüm olarak bisiklet paylaşım sistemi Bixi, Montreal Şehri Ulaşım
            Planı’nda  odaklanılan  önemli  bir  kentsel  ulaşım  türü  olarak  kabul  edilmiştir
            (PBSC,  2010).  Kuzey  Amerika’nın  en  büyük  ve  dünyanın  en  geniş  kapsamlı
            bisiklet  paylaşım  sistemlerinden  biri  olması  öngörülen  Bixi’nin,  Montreal’in
            mevcut  toplu  taşıma  ağına  entegre  edilmesi  ve  kentteki  kentsel  ulaşım
            yolculuk  taleplerini  desteklemesi  planlanmıştır.  Bixi  programının  istasyon
            yer  seçimi,  merkezi  Montreal’den  yaklaşık  15  km  yarıçapında  her  250-300
            metrede bir konumlandırma kriterlerine bağlı olarak yapılmıştır (New York City
            Department of City Planning, 2009). Şekil 8’de görüldüğü üzere, günümüzde
            Bixi programı Montreal, Laval, Longueuil, Westmount, Ville Mont-Royal and
            Montréal-Est  bölgelerinde  toplam  9600’den  fazla  bisiklet  (bunlardan  7270’i
            klasik, 2395’i ise elektrikli bisikletlerden oluşmaktadır) ve yaklaşık 800 istasyon
            barındırmaktadır (BIXI, 2022a).
















            258 Çevre, Şehir ve İklim Dergisi
   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278