Page 277 - Çevre Şehir ve İklim Dergisi - Sayı 3
P. 277
Cihan Erçetin
Tablo 3. İyi Uygulama Örneklerinin Türel Dağılımdaki Bisikletli Ulaşım Payı ve Süreçte
Öne Çıkan Adımlar
Bisiklet kullanımın Bisikletin ulaşım aracı olarak benimsenmesi süre-
İyi Uygulama ulaşım türel cinde öne çıkan adımlar (planlar, politikalar, olay-
Örnekleri dağılımındaki payı
(oran[yıl]) lar, girişimler, ortaklıklar)
-Kentlilerin refah düzeyinin artmasıyla bisikletten
vazgeçilerek otomobile yönelmesi
-Kazaların artması, çocuk ölümlerindeki artış ve bu-
lunla birlikte gelen protesto gösterileri ile politika
yapım süreçlerine aktif katılım
-1970’ler petrol krizi ile birlikte bisikletin ulaşım aracı
Amsterdam %32 – [2018]
olarak öne çıkması
-Yerel politika yapıcıların kararlı şekilde bisiklet kul-
lanımı altyapı yatırımları ve farkındalık çalışmalarıyla
desteklemesi
-Bisiklet yollarının ve park yerlerinin güvenlik faktörü
de gözetilerek planlanması ve uygulanması
-Eşitlik ve özgürlüğün sembolü olarak görülen ve sı-
nıfsal ayrımı ortadan kaldıran bisiklet
-Kentlilerin refah düzeyinin artmasıyla bisikletten
vazgeçilerek otomobile yönelmesi
-Şehir planlarının bisikletli ulaşım yerine otomobil
erişimi odaklı kentler tasarlaması
-Protesto gösterileri
-1970’ler petrol krizi ile birlikte bisikletin ulaşım aracı
Kopenhag %28 – [2021] olarak öne çıkması
-Bisiklet paylaşım sistemi ile bisiklet kullanımının
desteklenmesi
-Haftada belli günlerde belli bölgelerde araçsız so-
kaklar yaratılması
-Bisiklet yollarının ve park yerlerinin güvenlik faktörü
de gözetilerek planlanması ve uygulanması
-Hava ve yağış koşullarının bisiklet kullanımına engel
olmaması
262 Çevre, Şehir ve İklim Dergisi