Page 277 - Çevre Şehir ve İklim Dergisi - Sayı 3
P. 277

Cihan Erçetin


             Tablo 3. İyi Uygulama Örneklerinin Türel Dağılımdaki Bisikletli Ulaşım Payı ve Süreçte
                                       Öne Çıkan Adımlar


                           Bisiklet kullanımın   Bisikletin ulaşım aracı olarak benimsenmesi süre-
             İyi Uygulama    ulaşım türel   cinde öne çıkan adımlar (planlar, politikalar, olay-
             Örnekleri     dağılımındaki payı
                              (oran[yıl])  lar, girişimler, ortaklıklar)
                                           -Kentlilerin  refah  düzeyinin  artmasıyla  bisikletten
                                           vazgeçilerek otomobile yönelmesi
                                           -Kazaların artması, çocuk ölümlerindeki artış ve bu-
                                           lunla  birlikte  gelen  protesto  gösterileri  ile  politika
                                           yapım süreçlerine aktif katılım
                                           -1970’ler petrol krizi ile birlikte bisikletin ulaşım aracı
             Amsterdam       %32 – [2018]
                                           olarak öne çıkması
                                           -Yerel politika yapıcıların kararlı şekilde bisiklet kul-
                                           lanımı altyapı yatırımları ve farkındalık çalışmalarıyla
                                           desteklemesi
                                           -Bisiklet yollarının ve park yerlerinin güvenlik faktörü
                                           de gözetilerek planlanması ve uygulanması

                                           -Eşitlik ve özgürlüğün sembolü olarak görülen ve sı-
                                           nıfsal ayrımı ortadan kaldıran bisiklet

                                           -Kentlilerin  refah  düzeyinin  artmasıyla  bisikletten
                                           vazgeçilerek otomobile yönelmesi

                                           -Şehir  planlarının  bisikletli  ulaşım  yerine  otomobil
                                           erişimi odaklı kentler tasarlaması

                                           -Protesto gösterileri
                                           -1970’ler petrol krizi ile birlikte bisikletin ulaşım aracı
             Kopenhag        %28 – [2021]  olarak öne çıkması
                                           -Bisiklet  paylaşım  sistemi  ile  bisiklet  kullanımının
                                           desteklenmesi

                                           -Haftada belli günlerde belli bölgelerde araçsız so-
                                           kaklar yaratılması

                                           -Bisiklet yollarının ve park yerlerinin güvenlik faktörü
                                           de gözetilerek planlanması ve uygulanması

                                           -Hava ve yağış koşullarının bisiklet kullanımına engel
                                           olmaması




            262 Çevre, Şehir ve İklim Dergisi
   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282