Page 54 - index
P. 54
vermek istiyorum. Ben bir ara Erenköyde camiye. Evet, cami lazmdr. Bayramda semtinin yapld yllarda, toplumda var
oturuyordum, hat boyunda... Orada bir gidilir. Cumada gidilir. Baka bir misal olan medeniyet tasavvuru veya kimlik
yer var Meteoroloji diyorlar. Buraya cami daha vereceim. Sonra yolum Üsküdara camiyi hayatn bir yerine koyuyor. Ve sizin
yapalm. dediler. Tabi Erenköy entelek- dütü. Valide-i Atik bir külliye. Çkyorsun. cami ile olan ilikinizi gelitirmek istiyor,
tüel bir muhit, Galip paa, Zihni paa, 5 dakika sonra bir mescit. 3 dakika sonra önlemek istemiyor. Viyana da yaadm,
Zühtü paa camileri var. nsan buralara bir tane daha. Küçücük bir ev gibi... Bü- 5,6 sene evvel 3 ay kadar. Orada guest-
yürüyerek 20 dakikada gidebilir. Ne lü- yük apartmanlar çkm. Aralarnda kay- houselar adm ba. E dostla gidiyorsun,
zum var? Camiler zaten dolmuyor. Do- bolmu. Bu fark düünüyorsunuz. Niye giriyorsun, konuuyorsun. Orada da o var.
ru. Doru bir kabul... Adam öyle bakyor böyle? Yani öyle. Bu fark, o Valide-i Atik Orada da cami yok. Niye yok? Çünkü ora-
daki tasavvura cami muhalif... hlal orada
cami yapmak... Yani her toplumun kendi-
ne göre önceledii mekânsal yaplar var.
Bu mekânsal yaplar kendi kimliini kolay
yaamas için yaplan yaplardr.
Refik TUZCUOLU: Her toplum,
her medeniyet tasavvuru kendi
kimliini kolay yaamak için ve
bu kimliin ihlalini önlemek için
mekân düzenliyor.
Saadettin ÖKTEN: Bu New Yorkta da
böyle. New York Manhattan bilirim. Bu
Viyanada da böyle... Bunlar iyi bildiim
ehirler. Bu yine Belçikada iyi bildiim bir
52 Çevre, nsan ve ehir | Aralk 2016 | Say 14