Page 92 - Çevre Şehir ve İklim Dergisi - Sayı 3
P. 92

Sürdürülebilir Üretim ve Tüketimde Eko-Etiketlerin Önemi:
                                     Türkiye Çevre Etiket Sistemi


               Bulaşık Makinası Deterjanları Ürün Grubu Kriterleri  Düz Cam Ürün Grubu Kriterleri
                                                        Kriter 3.1. Üretim Sürecinde Ortaya
             Kriter 4. Palm yağı, palm çekirdeği yağı ve türevlerinin   Çıkan Tesis İçin Cam Kırığı Geri Dö-
             sürdürülebilir olarak tedarik edilmesi
                                                        nüşümü
             Kriter 5. Hariç Tutulan ve Kısıtlanmış Maddeler  Kriter 3.2. Enerji tüketimi
                  Kriter 5.1. Belirtilen hariç tutulan ve kısıtlanmış
                  maddeler                              Kriter 3.3. Hava emisyonları

                      Kriter 5.1.1. Belirtilen hariç tutulan maddeler  Kriter 4. Atık Yönetimi
                      Kriter 5.1.2. Kısıtlanan maddeler  Kriter 5. Ambalajlama
                      Kriter 5.1.3. Elementel Fosfor İçeriği  Kriter 6. Kullanıma Uygunluk

                  Kriter 5.2. Kısıtlanan maddeler  Kriter 7. Tüketicinin Bilgilendirilmesi

                  Kriter 5.3. Elementel Fosfor İçeriği  Kriter 8. Çevre Etiketinde Verilen Bilgi
                  Kriter 5.4. Zararlı maddeler
                  Kriter 5.5. Yüksek önem arz eden maddeler

                  Kriter 5.6. Esanslar

                  Kriter 5.7. Koruyucu maddeler
                  Kriter 5.8. Renklendirici maddeler
                  Kriter 5.9. Enzimler

             Kriter 6. Paketleme
                  Kriter 6.1. Ağırlık Fayda Oranı (AFO)

                  Kriter 6.2. Geri Dönüşüm İçin Tasarım
             Kriter 7. Kullanıma Uygunluk

             Kriter 8. Tüketicinin bilgilendirilmesi
             Kriter 9. Çevre Etiketinde Verilen Bilgi

               Değerlendirme ve Sonuç

               Son  yıllarda,  tüketici  tercihlerinin  bir  bütün  olarak  üretim  sisteminin
            performansını  gerçekten  iyileştirebileceği  fikriyle  birlikte  çevresel  konulara
            olan ilgi artmıştır. Tüketicilerin çoğunluğu, aynı fiyata sahip ürünler arasından
            çevreye  etkisi  daha  düşük  olanları  tercih  edeceklerini  ve  eko-etiketlerin  bu
            sürece yardımcı olacak pazara verilen en önemli sinyallerden biri olduğunu



                                                                  Yıl 2 / Sayı 3 / Ocak 2023  77
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97