Page 62 - Çevre ve Şehir Dergisi - Sayı 13
P. 62


















































macerasına arafta olmakla başlamıştı. fazla malzeme demek değil mi? O
Elinde bir reçetesi yoktu. Hayal eden, zaman kültür işçilerinin mabede daha
Meriç’in Olimpus’un yaşayan, düşünen, üreten ve tasarlayan fazla taş taşıyabilmeleri için biraz daha
zirvesindenbaşlamış bir dünyayı tanıma aşamasındaydı henüz. kavgaya ihtiyaç vardır. Her kavga biraz
Kendi özel hayatıyla, toplumunun onu
olsun karşıdakini anlama çabası, biraz
olduğu bu yolculuğu, belirlediği sınırların köşelerine çarpa olsun ötekini keşfetmekten başka nedir
çarpa büyümenin yazgısını üzerine ki? Küçük Meriç’in ilk kavgası kendinle;
Himalayaların almış, kendi toplumuyla ite kaka bir anlamın vahasında kendinden bir adam
mücadeleye başlamıştı. Araf’taydı ve oluşturmak için kavganın bütün silahlarını
zirvelerinde bir durak arafta olmak belli bir sınıra varıncaya kuşanıp bitmeyen bir kavgaya girişecektir.
verdikten sonra, Hıra’da kadar tarafsız olmak demekti onun Bu kavgada kullandığı yumruklar
nazarında, ama o bu tarafsızlığı sadece kelimeler olacaktır küçük Meriç’in, o
noktalıyordu. Keşke bilgi edinme kategorisine ait olan bir artık olumlusundan olumsuzuna kadar
yapı olarak görüyordu. Yoksa bir fikir her duyguyu bir kelimeye dönüştürmeyi
diğer bütün okuryazar karşısında tarafsız kalmanın iskeletsizlik becerebilmektedir. Sonrasında ise her
kesimimiz de Meriç olduğunu başkalarının üzerinde bile kelimeyi bir yumruğa dönüştürmek
olsa denemeden bir önsezi ile biliyordu, belki de kendiliğinden olan bir şey.
kadar fikir çilesi çekse. onun anlayışında bir fikri olanın Tolumdan bireye kadar bütün yapıların
tarafsızlığından asla bahsedilemezdi. kendine yönelik devinmesi, çalkalanması
Onun yarısı kadar ceht Bu bağlamda hemen hemen bütün dışarı unsurlara karşı duruşundan daha
etmeyenler kendilerini marjinalleri bir ucundan seviyor, yaralayıcıdır. Eğer savaş muhatabını
onları da kendi fikir çilesinin bir ucuna değiştirmeye yönelik bir çabaysa, insanın
Eflatun veya Arabi yerleştiriyordu. Çünkü bir kültür, bütün kendisinden fazla değiştirip dönüştürdüğü
fikirlerin çarpışması ile başlar, marjinal başka kim olabilir ki? Şurası iyi bilinmelidir
zannediyorlar bugünün ile olağan olanın arasında başlangıçta ki, en kanlı savaş, insanın kendisi ile
dünyasında. herhangi bir farklılık yoktur. Kültür her girişmiş olduğu mücadelede verilir. En
şeyin, birazda birbiriyle kavgasından fazla tahribat orada meydana gelir çünkü.
oluşmaz mı? Daha fazla kavga daha Kaybederseniz yolun sonu intiharın


62 | ÇEVRE ve ŞEHİR | OCAK 2013
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67