Page 78 - index
P. 78
KISA HABERLER
ALO 181E Kadastro bilgi ve online randevu hiz-
2016 YILINDA EN ÇOK metlerini de gerçekleştirdi.
KENTSEL DÖNÜÜM 2014 yılından bu yana hizmete alınan
Tapu Kadastro biriminde çağrı opera-
SORULDU törleri en çok online randevu işlemi ve
bilgi taleplerini karşıladı.
atandaşların kentsel dönüşüm, Vatandaşlar bu hizmet sayesinde bu-
Vtapu ve kadastro, çevresel konular- lundukları illerde müdürlüklere gitme-
da soru ve sorunlarının çözüm merkezi den bir telefonla en kısa ve seri şekilde
Alo 181 hattı oldu. hizmet alabiliyorlar.
2016 yılında 336 bin 692 vatandaşın Çağrı Merkezi bunun yanı sıra Çevre
aramada bulunduğu Çevre ve Şehircilik Yönetimi, Çevresel Etki Değerlendirme ların aldıkları hizmetten ötürü memnu-
Bakanlığı bilgi ve hizmet hattı, kuruldu- (ÇED), Mesleki Hizmetler, Yapı Deneti- niyeti % 88,57 olarak ölçüldü.
ğu dört yıldan bugüne ise 831 bin 122 mi, Yapı İşleri konularında da vatanda-
vatandaşın aramasına yanıt verdi. şın sorularını yanıtladı. Konuya ilişkin değerlendirmelerde
bulunan Çevre ve Şehircilik Bakanı
Geçtiğimiz yıl 32 bin 355 Kentsel Dönü- Hava, su, toprak ve deniz kirliliği, gürül- Mehmet Özhaseki; “Alo 181 hattımız
şüm çağrısını karşılayan Alo 181, Tapu tü, atık gibi çevresel kirlilik şikayetlerini bakanlığımızın uygulama alanına iliş-
de kayıt alarak sonucunu vatandaşa ak- kin tüm konularda bilgi veriyor, çevre-
taran iletişim hattına geçen yıl en çok sel şikâyetleri ilgili kuruluşlara iletiyor
gürültü şikayetinin geldiği bildirildi. ve 24 saat kesintisiz hizmet sunuyor”
Gürültü konusunda en fazla şikâyette dedi.
İstanbul başı çekti. Bilgi, şikayet ve ihbar çağrılarının ge-
Gerek çevre kirliliği ve gerekse diğer nel dağılımı içinde vatandaşlar % 68,74
konularda yapılan denetimlerde yasa- oranla en çok bilgi edinmek için Alo
lara aykırılık tespit edilen işletmelere 181’i aradı diyen Bakan Özhaseki; “Alo
cezai yaptırımlar uygulandı. 181 Çağrı Merkezine vatandaşlar 2016
yılında en çok Kentsel Dönüşümle ilgili
Alo 181 hattı 2016 yılında en fazla İstan- hususlarda soru yöneltti. Kira yardım-
bul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya ve ları da bu soruların büyük çoğunluğunu
Kocaeli illerinden aranırken vatandaş- teşkil etti” dedi.
2016 YILI ÇEVRE DENET M RAKAMLARI AÇIKLANDI
evre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, 2016 yılı çevre denetim rakam-
Çlarını açıkladı. Bakan Özhaseki; “Türkiye’nin çeşitli noktalarında; 2872 sayılı
Çevre Kanunu’na istinaden çıkarılmış olan yönetmelikler kapsamında Hava,
Su, Toprak, Atık, Kimyasallar, Deniz, Gürültü, ÇED kararları ve İzin-Lisans ko-
nularında, Bakanlığımız merkez teşkilatı ve Çevre ve Şehircilik İl müdürlükleri-
miz tarafından 2016 yılında 52 bin 609 tesise planlı, ani ve şikâyet üzerine çevre
denetimi gerçekleştirildi” dedi.
Bu denetimler sonucunda çevre kirliliği oluşturan 366 işletmenin faaliyeti dur-
durulduğuna dikkat çeken Bakan Özhaseki; “Çevre Kanunu’na aykırı faaliyet
gösteren ve kirliliğe sebebiyet veren 3 bin 447 işletmeye 108 milyon 423 bin 525
TL idari para cezası uygulandı” dedi.
76 Çevre, nsan ve ehir | Aralk 2016 | Say 15
ALO 181E Kadastro bilgi ve online randevu hiz-
2016 YILINDA EN ÇOK metlerini de gerçekleştirdi.
KENTSEL DÖNÜÜM 2014 yılından bu yana hizmete alınan
Tapu Kadastro biriminde çağrı opera-
SORULDU törleri en çok online randevu işlemi ve
bilgi taleplerini karşıladı.
atandaşların kentsel dönüşüm, Vatandaşlar bu hizmet sayesinde bu-
Vtapu ve kadastro, çevresel konular- lundukları illerde müdürlüklere gitme-
da soru ve sorunlarının çözüm merkezi den bir telefonla en kısa ve seri şekilde
Alo 181 hattı oldu. hizmet alabiliyorlar.
2016 yılında 336 bin 692 vatandaşın Çağrı Merkezi bunun yanı sıra Çevre
aramada bulunduğu Çevre ve Şehircilik Yönetimi, Çevresel Etki Değerlendirme ların aldıkları hizmetten ötürü memnu-
Bakanlığı bilgi ve hizmet hattı, kuruldu- (ÇED), Mesleki Hizmetler, Yapı Deneti- niyeti % 88,57 olarak ölçüldü.
ğu dört yıldan bugüne ise 831 bin 122 mi, Yapı İşleri konularında da vatanda-
vatandaşın aramasına yanıt verdi. şın sorularını yanıtladı. Konuya ilişkin değerlendirmelerde
bulunan Çevre ve Şehircilik Bakanı
Geçtiğimiz yıl 32 bin 355 Kentsel Dönü- Hava, su, toprak ve deniz kirliliği, gürül- Mehmet Özhaseki; “Alo 181 hattımız
şüm çağrısını karşılayan Alo 181, Tapu tü, atık gibi çevresel kirlilik şikayetlerini bakanlığımızın uygulama alanına iliş-
de kayıt alarak sonucunu vatandaşa ak- kin tüm konularda bilgi veriyor, çevre-
taran iletişim hattına geçen yıl en çok sel şikâyetleri ilgili kuruluşlara iletiyor
gürültü şikayetinin geldiği bildirildi. ve 24 saat kesintisiz hizmet sunuyor”
Gürültü konusunda en fazla şikâyette dedi.
İstanbul başı çekti. Bilgi, şikayet ve ihbar çağrılarının ge-
Gerek çevre kirliliği ve gerekse diğer nel dağılımı içinde vatandaşlar % 68,74
konularda yapılan denetimlerde yasa- oranla en çok bilgi edinmek için Alo
lara aykırılık tespit edilen işletmelere 181’i aradı diyen Bakan Özhaseki; “Alo
cezai yaptırımlar uygulandı. 181 Çağrı Merkezine vatandaşlar 2016
yılında en çok Kentsel Dönüşümle ilgili
Alo 181 hattı 2016 yılında en fazla İstan- hususlarda soru yöneltti. Kira yardım-
bul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya ve ları da bu soruların büyük çoğunluğunu
Kocaeli illerinden aranırken vatandaş- teşkil etti” dedi.
2016 YILI ÇEVRE DENET M RAKAMLARI AÇIKLANDI
evre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, 2016 yılı çevre denetim rakam-
Çlarını açıkladı. Bakan Özhaseki; “Türkiye’nin çeşitli noktalarında; 2872 sayılı
Çevre Kanunu’na istinaden çıkarılmış olan yönetmelikler kapsamında Hava,
Su, Toprak, Atık, Kimyasallar, Deniz, Gürültü, ÇED kararları ve İzin-Lisans ko-
nularında, Bakanlığımız merkez teşkilatı ve Çevre ve Şehircilik İl müdürlükleri-
miz tarafından 2016 yılında 52 bin 609 tesise planlı, ani ve şikâyet üzerine çevre
denetimi gerçekleştirildi” dedi.
Bu denetimler sonucunda çevre kirliliği oluşturan 366 işletmenin faaliyeti dur-
durulduğuna dikkat çeken Bakan Özhaseki; “Çevre Kanunu’na aykırı faaliyet
gösteren ve kirliliğe sebebiyet veren 3 bin 447 işletmeye 108 milyon 423 bin 525
TL idari para cezası uygulandı” dedi.
76 Çevre, nsan ve ehir | Aralk 2016 | Say 15