Page 102 - Çevre, İnsan ve Şehir - Sayı 11
P. 102
lenim üzerine ortaya çkm. Makbu-
le Hanm bu iyi izlenimi teyit edecek
ko numalar yapyor. Müdür Beyle iyi
bir arkadalklar var.
Bu yüzden belki, Müdür Beyin odas-
n fazlaca igal ettiimizi düündüü-
nü belli ederek huzursuzlanyor.
Birlikte odasna gidiyoruz. Aydnlk
küçük oda, minimal döemesiyle ha-
yat felsefesini yanstyor sanki: Ne
yapmak istiyorsa ona yönelmek için
arada engeller bulunmamal. Düzen-
li, programl, dakik. Onu bu kadar geç
tandm için hayfanyorum. Yine
ziyaretine geleceim. Beri taraftan
daha imdiden hakkndaki birçok bil-
giye ulaamayacamn farkndaym.
Hatrlanmakta zorland eserlerinin
Onun hayat serüveni bir bakma toplum olarak dökümünü nasl salayabilirim?
sorunlaryla ba etmeye veya uzlamaya Düünceler içinde ayrldm Yalkl-
çaltmz yüz yllk yalnzlmza denk dayn yanndan: Kendi zamanmz
geliyor, belki de bu nedenle hatrlamay içinde bize iyilii dokunmu insanlar
dahi hatrlamakta zorlanrken geç-
unutma siyasetlerini içselletiriyoruz. Bununla miimizi adil bir bakla yarglama-
birlikte ne gerçekçilikten söz edebiliyoruz ne mz nasl mümkün olabilir? Bu yaz
bir bakma, ömrünün büyük bölümü-
de büyüden. Onaylamamza izin verilmeyen nü stanbulu korumaya ve güzelle-
kurgunun sebep olduu yoksullamann tirmeye adam bir mimar olan Mak-
tabiatmz hale gelmesine izin verme menin bir bule Yalkldayla ilgili daha kapsaml
çalmalar yaplmasna duyulan ihti-
yolu, hatrlama yollarna dümek. yac hatrlama denemesidir.
den kouyordu. DGSAda örenim likle evlenmekten uzak durduu nu Onun hayat serüveni bir bakma top-
gördüü yllarda babas ve aabeyi söyleyecekti bana, telefon konumas lum olarak sorunlaryla ba etmeye
koca fakültede sadece 3 kz örenci srasnda. veya uzlamaya çaltmz yüz yllk
bulunduunu bilmiyor. Bu bilgi aa- yalnzlmza denk geliyor, belki de
beyler ve babadan hep saklanm. Ailenin geçimini salayan hep o ol- bu nedenle hatrlamay unutma siya-
Hâlâ ko ruduu kendine özgü bir ca- mu. Bir bakma ailenin geriye ka- setlerini içselletiriyoruz. Bununla
zibesi var, gözleri olaanüstü güzel, lan kz, bir yüzyln balarndan di- birlikte ne gerçekçilikten söz edebili-
peimde birileri komutur mutlaka, erine sürdürdüü yolculuu geni yoruz ne de büyüden. Onaylamamza
fakat o evlenmeye yanamam. Se- ailesini toparlaya rak gerçekletirmi. izin verilmeyen kurgunun sebep ol-
bebini öyle açklyor: Annemin alt Babas ve annesinin vefatnn ardn- duu yoksullamann tabiatmz hale
olu üç kz vard, kz olarak bir ben dan uzun yllar Hasan abisi ve Naz- gelmesine izin verme menin bir yolu,
kaldm. lk kz Fatma ölmü, küçük miye yengesinin evinde yaam. Ha- hatrlama yollarna dümek. Benzeri
kz, kardeim Memnune de genç san Bey vefat ettikten sonra ise, onu endieleri duymaya hazr olan her-
yata vefat etti. Memnune erken ya- ben büyüttüm dedii, en büyük aa-
ta âk oldu, evlendi. Bir ben vardm, beyi Hüseyinin olu Timurun evin- kesin kiisel çabalarla hatrlamaya
annem bu kzm evlendirmem dedi. de geçir mi yllarn. Hali hazrda 85 çalmann yollarnda kotuunu bili-
Ben de dorusu kimseyi seveme- yanda olan Timur Bey dört yl önce, yorum. Koarken ve trmanrken yol-
dim. Huzurevine gelmeden önceki einin rahatsz lanmas nedeniyle onu larmz bir yerde Yalkldayn admlar
dört yl boyunca evinde yaad ye- imdi kald huzurevine getirmeyi veya görünmeyen imzalaryla kesi-
eni Timur Yalklday, ömrünü yok- düünmü. Ancak bu düünce, bir ebilir. Biz belki bunu fark etmeden
sul ailesine vakfettiini, ye enlerinin arkada ziyareti için zzet Baysal Hu- yolumuzu sür düreceiz. O da zaten
tahsil hayat için çabaladn, böyle- zurevine geldii srada edindii iyi iz- bunun hesabn yapmad.
|
100 ÇEVRE, NSAN ve EHR | ARALIK-2 2015