Page 205 - Çevre Şehir İklim - Sayı 2
P. 205

Gizem Erdoğan - Serdar Simsar - Sinem Dudu Sakal - Ömer Kor - Gamze Kardoğan
                           Ceren Parıltı - Yaşar Doğukan Kaya - Begüm Gündoğdu

            toplayıcı yollar yeniden ele alınarak erişilebilirlik sağlanmış, ünite merkezleri
            oluşturularak  günübirlik  ihtiyaçlar  yürünebilir  mesafede  mahalle  ölçeğinde
            karşılanarak  özel  araç  kullanımı  azaltılmıştır  (Harita  14-15).  Altyapının
            geliştirilmesi  amacıyla  yağmur  sularının  toplanması  amacıyla  20  metrenin
            altındaki yolların en az 20 metreye çıkartılması ve yağmur sularını toplamak
            için  yağmur  suyu  toplama  havzalarının  oluşturulmasına  karar  verilmiştir.
            Yenilenebilir enerji kullanımı, ulaşımda toplu taşıma ve yaya erişiminin bütüncül
            ele alınması ile karbon ayak izini sıfıra yaklaştırmak amaçlanmıştır.


































               Harita 14: Ulaşım Planı1 (Özgün Çalışma)  Harita 15: Ulaşım Planı 2 (Özgün Çalışma)
               2042  yılındaki  nüfusa  hedefi  doğrultusunda  sosyal  donatı  alanlarının
            geliştirilmesi ve erişilebilirliğini artması amacıyla hedef nüfusun ihtiyaçlarına
            cevap  verecek  donatı  alanlarının  oluşturulması  Mekânsal  Plan  Yapım
            Yönetmeliği çerçevesinde zorunludur. Bu bağlamda sosyal donatı alanlarının
            yer seçimleri yeniden yapılmıştır. Ancak yer seçimlerinde karma kullanımlar,
            erişilebilirlik, kişi başına düşen standartlar, üniteler oluşturarak kontrol edilebilir
            mahalle birimlerinin oluşturulması gibi dirençli kentler açısından vurgulanan
            ölçütler dikkate alınmıştır.
               Kentsel  yeşil  alanların;  yağış  suyu  tutma,  zararlı  gazları  tutarak  havayı
            temizlemesi, ısı adası etkisini azaltması, yeryüzündeki su döngüsünü sağlaması,
            biyoçeşitliliğin varlığını arttırması gibi dirençli kente hizmet eden en önemli



            191  Çevre, Şehir ve İklim Dergisi
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210