Page 199 - Çevre Şehir İklim - Sayı 2
P. 199

Gizem Erdoğan - Serdar Simsar - Sinem Dudu Sakal - Ömer Kor - Gamze Kardoğan
                           Ceren Parıltı - Yaşar Doğukan Kaya - Begüm Gündoğdu

               Torbalı havzasının ortasından geçmekte olan Derice Deresi fabrika atıklarıyla
            tamamen  kirlenmiş  ve  kullanılmaz  duruma  gelmiştir.  Bölgenin  en  büyük
            akarsuyu olan Fetrek Çayı ise kış aylarında yükselerek akmakta, yaz aylarında ise
            kısmen kurumaktadır. İlçede bulunan dereler ve sistemleri korunmadıkları için
            sürdürülebilirlikleri kentsel yapılı çevreye uyumlu bir biçimde sağlanamamıştır
            (Harita 10). Su sistemlerinin ekolojik sistemler ve kentsel sıcak hava dalgalarına
            karşı direnç konusunda önemlidir.

































                          Harita 10: Torbalı Kuru Dere Yatakları Su Erozyon Riski ve
                                Yangın Koruma Bandı (Özgün Çalışma)
               Ulaşımda çevre duyarlılığını ve enerji verimliliğini artırmak hedefiyle sera
            gazı azaltımına katkı sağlayan demiryolu ulaşımının kullanılması sürdürülebilirlik
            açısından  önem  taşıdığı  düşünülmektedir.  Torbalı  ilçesi  ulaşım  bağlantıları
            bakımından Ege Bölgesi ve İzmir’in kuvvetli İzmir-Aydın Karayolu (E24 Devlet
            Karayolu),  İzmir-Aydın-Denizli  Demiryolu,  Torbalı  ilçe  merkezinin  batısından
            geçen İzmir-Aydın Otoyolu (E-87) arterlerini taşımaktadır. İzmir-Aydın-Denizli
            Demiryolu  Torbalı  yerleşim  merkezinin  içinden  geçmektedir.  Demiryolu
            hattının Torbalı merkezden geçen bölümü 67km’dir ve iki adet istasyon yer
            almaktadır.  Bunlar,  Torbalı  ve  Tepeköy  istasyonlarıdır.  Kentler  arası  transit
            ulaşım hatları, kent içi ana yol, kent içi toplayıcı yollar ile kent içi alt derece
            yollar arasında hiyerarşi bulunmamaktadır (Harita 11).




            185 Çevre, Şehir ve İklim Dergisi
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204