Page 16 - UMUT YÜKLÜ BALON
P. 16
- UMUT YÜKLÜ B AL ON - - MEHT AP TEKER -
mevsimlerin döngüsü değişiyor. İklim krizi Peri kalacak mı? Hayır, tabii ki!.. Son olarak sizden bu
Bacaları gibi doğal kültür varlıklarını da etkiliyor. problemler için çantanızdaki hayalî çözüm san-
Bilim insanları Peri Bacalarının aşırı aşınmadan dığına tedbir önerileri koymanızı istiyorum.
zarar görebileceğini söylüyor. Şeyda Hanım, mola yerine yaklaştıklarını
fark edince çocuklara bir öneride bulundu:
Güneş’in hemen yanında oturan Toprak,
– Öğretmenim, peki iklim krizine neden olan – İnsanlar en başından beri sahip olduğu her
şeyi çoğaltmak istedi. Yaşadığı yeri, giydiği kı-
şeyler nelerdir, diye meraklı gözlerle sordu. Şey-
yafeti, yediği yemeği… Bunu yapmak isterken de
da Hanım,
neyi azalttığını fark edemedi. Doğadaki canlılara,
– Bunun birçok nedeni var Toprak ancak ilk
havaya, suya ve toprağa verdiği zararları göre-
sırada çevre kirliliği geliyor, dedi ve sınıfa döne- medi. Gelin, hep birlikte bu gezide doğaya zarar
rek sözlerine devam etti: vermeden nasıl var olabiliriz, bunu düşünelim.
– Hazır yeri gelmişken ikinci görevinizden Sohbet bitmemişti ama mola yerine gelmiş-
bahsedeyim. Hayalî keşif gözlüklerinizle doğa- lerdi. Hep birlikte servisten indiler. Deniz mola-
daki muhteşem güzellikleri kaydettiniz. Sıra gel- dan sonra yol boyunca uyumuştu. Toprak ve Gü-
di onları tehlikeye atan problemleri çantanızdaki neş uzun uzun sohbet ettiler ama konuşacakları
hayalî kavanozlara kapatmaya. Kontrol edin ba- konular bitmemişti. Güneş, sırt çantasının püs-
kalım, herkesin hayalî kavanozu yanında mı, diye küllerinden bir ip koparıp Deniz’in burnuna do-
sordu. kundurdu. Deniz öyle derin uyuyordu ki burnu-
nu kaşıyıp uyumaya devam etti. Güneş aynı şeyi
Tüm sınıf yine hep bir ağızdan “Evet!..” diye
tekrar yapınca bu kez uyandı. Toprak ve Güneş
bağırdı. Şeyda Hanım devam etti:
onun sevimli hâllerine gülerken sordu:
– Bütün bu güzellikleri tehlikeye atan prob-
– Ne oldu, geldik mi?
lemleri kavanoza kapattık. Peki, onlar orada öyle
16 17