Page 119 - index
P. 119


SALT Galata





































Gitgide mimarln fziksel
snrlarla, alglanan ve
duyumsanan snrlar arasndaki
farkta yatyor olduunu düünüyorum
derken Tümertekin, tasarmlarnda neresinin
iç, neresinin d olduunun bilinçli olarak birbirine
kartrldn vurgulamaktadr.


üstlenen Tümertekin, sergiyi tarih- için, nomadik, sosyal, kent içi, krsal,
sel, teknik ve santralin faal olduu denizle ilikili kullanmlarn, kul-
dönemdeki sosyal yaantnn anlatl- lancnn gereksinimleri ve tasarm
mas üzerine kurgularken, ziyaretçiyi alannn gerekleri dorultusunda yo-
katmanl bir hikayenin içine sürükle- rumlayarak mekansal biçimlenilere
mektedir. Hikayeyi anlatan mekanlar, dönütürmütür.
hikayenin kendisine dönütükçe an- Ovisan, Çimta gibi Tasarmn ger-
latan ile anlatlan, bakan ile baklann çekletirdii sanayi ve üretim yap-
arasndaki ayrm giderek silikleir. laryla; ATK Lojmanlar, Çerkezköy
Konut kompleksi gibi toplu olarak
Barnma, Malzeme ve Etkilenim üretilen konutlarda modülerlik, bi-
Tümertekinin mimarisi, dürüst, yaln çim dilini oluturan önemli bir unsur
ve nettir. (Turan, 1999). Tasarlad olarak öne çkmaktadr. Tümertekin,
sanayi yaplar, özel ve kamusal yö- belirlenen tayc ve mekansal bi-
netim binalar, sergileme, kültür ve rimlemenin tekrarndan üreyen tasa-
sanat ilevini içeren binalar yannda, rmlarnda, düeyde ve yatayda çeit-
geçekletirdii konut projeleriyle Tü- lenmelere olanak tanyan çözümlere
mertekin, barnmann türlü halleri- önem verdiini belirtir. Bu anlamda
ni etüd etmi bir mimardr. Tikel ve tasarmlarnn içerdii rasyonalite
tümel barnmann, yazlk, haftasonu modern mimarinin öretilerine sk Eskiz 5, Santralistanbul Enerji Müzesi, Dolam


OCAK-EKM 2015 | ÇEVRE, NSAN ve EHR | 117
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124