Page 59 - Çevre, İnsan ve Şehir Dergisi - Sayı 9-10
P. 59














































Her bisiklet yolunun ad ve kilde ve bilgilendirici iaret ve levha-
kodu olacak larla tanmlanacak ve istasyonlar ile
Bisiklet yollar ilgili idarece imar pla- park yerlerine ulam dik rampalar
nnda ve varsa ulam ana plannda ve merdivenler olmayacak ekilde
gösterilecek ve her bisiklet yolunun tasarlanacaktr.
güzergâhna bir ad veya kod verile- Bisiklet yollarnda Bekleme Alan
cek. Bu sayede yön ve adres karma- uygulamas hayata geçirilecek bisik-
asnn önüne geçilmi olunacaktr. letlilere öncelik tannacak olup mev-
Tek eritli yaplan bisiklet yollarnda, cut bisiklet yollar 5 yl içerisinde bu
bisiklet yolu erit genilii en az 130 Yönetmelik hükümlerine uygun hale
cm geniliinde tasarlanacak ve ta- getirilecektir.
t yolu tarafnda 50 cm geniliinde Çevre ve ehircilik Bakanl Mesleki
emniyet mesafesi braklm olacak. Hizmetler Genel Müdür Vekili Sela-
Ayrca yaya kaldrm genilii, bisik- mi MERDN, yaymlanan yönetmelik
let yolu sebebiyle 150 cmden daha ile bisikletlerin ulam vastas olarak
az olamayacak olup Bisiklet yolu ile kullanmnn yaygnlatrlmas amaç-
motorlu tat eridi arasnda ki fzik- lanmaktadr. Karayolu tamacl
sel bariyer en az 60 cm geniliinde nedeniyle 2013 ylnda gerçekleen 58
refüj ise, en az 10 cm yüksekliinde Milyon 196 Bin ton CO salnmnn, %
2
olacaktr. 32,58i otomobil kaynakldr. Otomo-
Bisiklet yollarnda hz snr ise aza- billerden kaynaklanan CO salnmnn
2
mi 25 km/Saat olarak uygulanacak, yarsnn ehir içi ulamda meydana
yollara araçlarn park etmemesi için geldii kabul edilir ve ehir içi ula-
bisiklet yolu ikaz ve gerekli yerlerde mn %10unun bisiklet kullanm ile
park yasa levhalar konulacak, ay- gerçekletirilecei hedefenirse; CO
2
rca bisiklet istasyonlar ve bisiklet salnmnn kaba bir hesapla 948 Bin
park yerleri uzaktan görünebilir e- ton azalaca düünülmektedir dedi.


ARALIK 2015 | ÇEVRE, NSAN ve EHR | 57
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64