Page 47 - Çevre, İnsan ve Şehir Dergisi - Sayı 6
P. 47



Üst Düzey Bakanlar Toplantsnda gibi birçok kamu, özel veya sivil
ülkemizde yürütülen çalmalar ko- kurum/kurulu mekanizmala-
nusunda bilgiler verilmitir. rn kullanarak sürdürülebilir
kalknma için eitim politikasn
Konferans çerçevesinde Sürdürü-
lebilir Kalknma için Eitim 10 Yl ekillendirmek ve bu politikay
çerçevesinde yaplan ulusal rapor- uygulamak mümkündür.
lamalardan ortaya çkan sonuçlar > Afrika, Güney Amerika ve dün-
ise aadaki ekilde sralanmtr; yann birçok bölümünde bulu-
> Çou ülkede artk eitim; sos- nan üniversiteler arasnda ku-
yal, çevresel ve ekonomik yak- rulan balar ve ortak çalmalar,
lamlar çerçevesinde deerlen- sürdürülebilir kalknma için ei-
dirilerek yeni bir anlayla ele tim açsndan uluslararas mu-
alnmaktadr. Sürdürülebilir Kal- tabakatlara ve desteklere ze-
knma için Eitim anlay, eitim min salamtr. Ayn zamanda
politikalar ve uygulamalar aç- okullar arasndaki çalmalarda den biri de katlmc örenme,
sndan yenilenmi bir bak açs dünyann farkl yerlerinde bulu- eletirisel düünce ve sonuç
ve amaçlar sunmaktadr. Sürdü- nan örencileri bir araya getire- odakl hareket etmedir. Ara-
rülebilir kalknma için eitimin rek bu konuyu örenmelerini ve trmalara göre sürdürülebilir
uygulanmas, toplumun ortak paylamalarn kolaylatrmtr. kalknma ilkesini bu metotlar
bir birey olarak hareket etme- > Sürdürülebilir kalknma için vastasyla örenen örenciler,
sine ve gelecek nesillere miras eitim ilkesi uluslararas olduu yaadklar dünyaya daha duyarl
brakacaklar dünyaya daha fazla kadar, yerel balamda da sosyal, ve sorumlu bireyler haline gel-
sorumlulukla sahip çkmalarna ekonomik ve çevresel faktörlere mektedir.
olanak salamaktadr. farkndal arttrc özellik ta- > Sürdürülebilir kalknmann te-
> Sürdürülebilir Kalknma konu- maktadr. Örnein, bu ilkenin melinin daha iyi anlalmas için
sunda çalmakta olan uzman- uyguland okullarda eitim erken çocukluk döneminde al-
lar halihazrda eitim, toplumsal görmü çocuklar ve gençler nan eitimin önemi bilinmekte-
farkndalk ve ilgili kurslar ile bu yerel balamda meydana gelen dir. Bu yüzden ilk ve ortaöretim
ilkeyi gelitirmeyi hedefemek- olaylara daha yüksek hassasiyet döneminde sürdürülebilir kalkn-
tedir. Özellikle eitim konusu, ile yaklamaktadr. Ayn zaman- ma için eitim ilkesinin okullarda
sürdürülebilir kalknma üzerin- da, özel sektörün çevre dostu uygulanmas baary arttracak-
deki uluslararas tartmalarda giriimlerde ihtiyaç duyduu tr. Çou ülke ders programlar-
öne çkmaktadr. Her geçen gün eitimli ve becerikli igücü de na sürdürülebilirlik ve çevre te-
daha fazla ülke eitim strateji- sürdürülebilir kalknma ilkesi- malar eklemitir. Özellikle son
lerine, araçlarna ve hedeferine nin uyguland okullar vasta- 10 ylda lise ve üzeri dönemlere
sürdürülebilir kalknma strateji- syla salanmaktadr. de sürdürülebilir kalknma ilke-
lerini de eklemektedir. > Sürdürülebilir kalknma ve çev- sinin eklendii görülmektedir.
> Çou ülke eitim sistemini ye- recilik tek bir derste verilmek > Ayrca konu hakknda hazrla-
niden düzenlemek için önerilen yerine eitimin her alannda nan raporlar ile çevre ile sürdü-
baz yaklamlara uyum sa- kendini göstermektedir. Yani ei- rülebilir kalknma konusunda
lam durumdadr. Bunlarn tim sistemi bu kapsamda yeni- farkndaln her geçen gün art-
arasnda ulusal yasalarna ve den ele alnarak gelitirilmelidir. t fark edilmektedir. Bunlarn
politikalarna sürdürülebilir kal- Bunun içinde sürdürülebilirlik çou ise eitim vastasyla ger-
knma için eitim ilkesini yer- ilkesinin tüm ders programna çeklemitir.
letirme en etkili yöntemlerin ve örenme safhasna yerleti- > Özel sektör ile yaplan ibirlik-
banda yer almaktadr. rilmesi önem arz etmektedir. Bu leri ve farkndalk çalmalar
tür yaklamlarn artmas ören- neticesinde sürdürülebilir kal-
> Sürdürülebilir kalnma için ei-
tim ilkesi ayn zamanda ülke- cilerin yaadklar çevreye daha knmaya uyum salamak bir i
deki paydalar arasnda ortak- duyarl bireyler haline getirmesi- stratejisi haline dönümütür.
lklar ve ibirliini de ortaya ne yardmc olmaktadr. > Teknik ve mesleki eitimlerin
çkartmaktadr. Ülke baznda > Sürdürülebilir kalknma için ei- yeil ekonomiye geçite büyük
ulusal koordinasyon gruplar tim ilkesinin getirdii yenilikler- bir önem tad görülmütür.


ARALIK 2014 | ÇEVRE, NSAN ve EHR | 45
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52