Page 77 - CIS_1
P. 77
ALO 181 Çevre ve ehircilik
Çar Merkezi
Çevre ve ehircilik Bakanlnn çar merkezi olan Alo 181 hat- En çok çar stanbul, Ankara, zmir gibi büyükehirlerden gelir-
tna kurulduu 2013 tarihinden bu yana 725 bin adet çar kayt ken, yaplan aratrmalar sonucunda kurumu arayan vatanda-
altna alnd. 7 gün 24 saat hizmet veren çar merkezini kentsel larn yüzde 88inin telefonu memnun kalarak kapattklar tespit
dönüüm çalmalaryla ilgili bilgi almak için arayan da var ye- edildi.
mek yedii restoran ikâyet eden de.
Tavuklar Yumurtlarken Çok Ses Çkartyor
2013 ylnn banda faaliyetlerine balayan Çevre ve ehircilik
Bakanl Çar Merkezi Alo 181e gün içerisinde binlerce çar Gelen çarlarn bir ksm operatörleri gülümsetirken bir ksm
düüyor. Kurulduu günden bu yana 725 bin çary yantlayan da binlerce vatandan çevreye kar ne kadar duyarl olduunu
merkeze hava kirliliinden, gürültüye, atk ikâyetlerinden kent- gösterdi. Yemek yedii restoranda pilavndan ta çkan vatan-
sel dönüüme kadar farkl konularda ihbar ve ikayetler yayor. dan srarla çar merkezini aramas, komusunun tavuklarnn
65 kiinin 7 gün 24 saat telefon banda bekledii merkeze ge- yumurtlarken çok ses çkarmasnn engellenmesinin istendii
len çarlarn yüzde 77i bilgi, yüzde 6s ikâyet, yüzde 3ü ihbar aramalar ise en ilginç çarlarn banda geliyor.
ve yüzde 14ü de tapu ve kadastro ile ilgili konular oluturuyor. Alo, Allah Bakanmzdan Raz Olsun
En Çok Kentsel Dönüüm çin Aradlar
Çevre ve ehircilik Bakan Mehmet Özhasekinin yapt açkla-
Çar merkezinin telefonunu susturmayan konularn banda malardan sonra çar merkezine gelen aramalarn yüksek oran-
ise kentsel dönüüm sorular geldi. 151 bin vatanda kentsel da artt gözlendi. Özellikle müjdeli haberlerden sonra telefona
dönüüm kapsamnda devletin salam olduu finans destek- sarlan binlerce vatanda, Bakan Özhasekiye teekkür ederek,
lerini, evlerini yenilemek için atmalar gereken admlar sordu. destek oldular.
75
Say 13 | Ocak-Eylül 2016 | Çevre, nsan ve ehir