Page 50 - Akıllı Şehirler
P. 50
28 akıllışehirler/Beyaz Bülteni 29
Otonom/Bağlı Araçlar
Araç teknolojileri daima kentlerin formunu, kentlilerin
alışkanlıklarını ve ekonomik değişimlerini doğrudan
etkilemiş, otomotivdeki değişim daima birbirlerini
tetiklemiştir. Ulaşımda daha fazla toplu taşıma talep
ettiğimiz ama otomotiv endüstrisinin yeni şehirlilerin
hareketlilik taleplerini bir hizmet olarak (MaaS)
kabul etmeye başladığı günümüzde, bazı şehirler
sürücüsüz ve bağlı araçlara hazırlanıyorlar ki bu arada
sadece otomobilden değil insansız hava araçları,
taksiler, otobüsler ve mal taşımada kullandığımız TIR
katarlarından da bahsediyoruz. Sonsuz boyutta yol,
kullanıcı, kentsel yapı, olay, gerçek zamanlı ilgi noktaları
(POI) ve sensör verisine ihtiyaç duyacak bu araçları, bir
bakıma kendi kendine hareket eden robotlar olarak da
görebiliriz.
Hizmet Olarak Çözüm Bulut Bilişim hem büyük kurumlara hem de küçük girişimcilere büyük
Son kullanıcının istediği yerde, ihtiyacı kadar ürün, Akıllı şehirler, kentsel sorunlarla başa çıkmak ve veri depolama, donanımlara sahip olmadan anında
araç ve teknolojiden yararlanabildiği, pürüzsüz şekilde operasyonları izlemek, kurulu bilişim varlıklarını verimli ulaşarak çalıştırabilme ve üçüncü taraflarla paylaşma
servis, platform veya altyapıdan yararlanabildiği, kullanmak, için geniş bir yelpazede BİT çözümleri fırsatı sunmaktadır.
İngilizce tabiri “as-a-Service” ile kullanılan iş modeli kullanmak, çok sayıda sistem kullanmak ve Büyük
olarak tanımlanabilir. Akıllı şehirde çeşitli sensör Veri ile şehrin ihtiyaçlarını öngörmek zorundalar.
verilerinin kullanılması, bulut bilişimin kullanılması, lojistik 2006 yılında temelleri atılan bu internet tabanlı bilişim
gibi hizmetlerin Bilgi Teknolojisi üreten haberleşme hizmetleri teknolojisi, çok farklı kaynaklardaki verileri ağ
operatörleri tarafından işletilmesi bile tartışılmaktadır. üzerinden entegre eder, altyapı, yazılım ve platformların
ortak birer servis mantığıyla kullanılmasını sağlayarak,