Page 153 - Akıllı Şehirler
P. 153

130                                                                                     akıllışehirler/Beyaz Bülteni  131




           Sanal Gerçeklik Araçlarıyla Karar Verme Ve Kullanıcı Testleri


           Londra Metrosu’nun Teknoloji ve İnovasyon ekibi, veri
           kümelerini görselleştirmek için Sanal Gerçeklik (VR)
           ortamları gibi pilot çalışmalara öncülük etmektedir.
           Bunlar, daha önce kullanılamayan düzeyde detay
           ve kullanıcı/karar verici katılımını sağlamaktadır.
           İstasyonlarda kalabalıklaşmayı ve yolcu davranışını
           değerlendirme, telemetri verileriyle bir metro vagonu
           kopyasında arıza bulma ve sürücü eğitimi dahil olmak
           üzere olası faydaları araştırılmaktadır.


           Kullanıcılar, yeni istasyon sinyal konumunun ne kadar
           etkili olduğunu görmek veya görsel dijital panoların iniş
           ve biniş sırasındaki sıkışıklığı nasıl rahatlattığını görmek
           için bir istasyonun sanal modeline yerleştirilmektedir.
           Senaryolar içinde kalabalıklara yapay bilgi verilmekte
           ve davranışları gerçek zamanlı olarak görülmektedir.
           Ağdakinin aynısı olan interaktif bir VR tren vagonu, olası
           hataların fark edilmesine ve makinist eğitimine yardımcı
           olmaktadır. Bu sanal modeller, vagon doluluk seviyeleri
 Ulaşımda Temassız Ödeme: Oyster Kartı     gibi gerçek zamanlı veya tarihsel koşulları yansıtmak için   https://www.railway-technology.com/features/creating-train-station-
                                                                     virtual-reality-mtr-crossrail/
           harici veri akışlarına bağlanmaktadır.


 Milyonlarca Londralı, toplu taşımada Oyster kartlarını   türlerine entegre edildiğinde dünyada bir ilk olmuştur.   Görme Engelliler İçin Londra Metro İstasyonunda Navigasyon
 kullanmaktadır. Bu, bir istasyondan geçmek için gereken   Oyster kart sisteminden elde edilen veriler TfL’ye, işletme
 süreyi saniyelere indirmektedir ve günde toplam 4   ve planlama konusunda detaylı bilgi sunmaktadır.
           Londra Metrosu’nun Teknoloji ve İnovasyon Ekibi, akıllı   https://tfl.gov.uk/info-for/media/press-releases/2015/
 milyon kişinin yolculuk yaptığı düşünülürse ortaya çıkan            december/wayfindr-launches-with-major-london-
           altyapının görme engelli müşterileriyle nasıl etkileşime   underground-trial-at-euston
 süre tasarrufu kuyrukların ve sıkıntıların azalmasına
 https://oyster.tfl.gov.uk/oyster/entry.do  girebileceği konusunda sektörde ilk niteliğinde bazı
 büyük katkı sağlamaktadır. Londra’daki metroda ve
           çalışmalar gerçekleştirmiştir. Bu, akıllı şehir konseptinin
 otobüsle  yapılan  tüm  seyahatlerin  %85’inden  fazlası
           erişilebilirlik sorunlarını nasıl çözmeye başladığını
 Oyster kartla ödenmektedir.
           göstermektedir. Wayfindr uygulaması, istasyon içinde
           bulunan yol bulma noktalarına kurulu yol göstericilerle
 2012’de Londra Ulaşım Otoritesi (TfL), Londra’nın 8.500
           etkileşime girerek çalışan bir mekanizmaya sahiptirler.
 otobüsünde tek bir Oyster kart ile temassız banka kartı,
           Bu sayede kullanıcıların metroda gidecekleri yere
 kredi kartı veya yüklemeli kart kullanma seçeneğini
           ulaşmaları sağlanmıştır.
 sunmuştur. Oyster kart, 2014’te Londra’daki tüm ulaşım
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158