Page 135 - Akıllı Şehirler
P. 135

112                                                                                     akıllışehirler/Beyaz Bülteni  113




 Akıllı Yaşlı Bakım Ve Koordinasyon Merkezi   Trafik Yönetim Sistemi
 (Manevi Evlat Butonu)


           Şehirde bulunan tüm kavşaklar fiber optik kablolarla
 Kahramanmaraş’ta 65 yaş üstü yalnız yaşayan yaşlıların
           merkeze bağlanmıştır ve uzaktan yönetilmektedir.
 evlerine kurulan akıllı takip ve çağrı sistemleri ile
           Şehir trafiği anlık yönetilmekte olup operatörler olaylara
 yaşlıların çağrı merkezi tarafından 7/24 yaşadıkları
           anında çözüm üretmektedirler. Kritik öneme sahip tüm
 ortamlarda uzaktan takip edilmesiyle sağlıklı ve güvenli
           kavşaklarda 140 adet kamera ile trafik her an izlenmekte
 bir yaşam sürmelerine destek olunmaktadır. Manevi
           ve muhtemel sorunlara veya yoğunluklara anlık
 Evlat Butonu ile yaşlının tansiyonu, nabız ve kalp atışları,
           olarak sinyalizasyon planları değiştirilerek müdahale
 şeker ölçümleri uzaktan sağlanmakta ve tıbbi gereklilik
           edilmektedir. Şehirde 9 noktada yer alan değişken
 durumunda sistem üzerinden çağrı merkezi ekranından
           mesaj sistemi ile trafikte yaşanan veya yaşanabilecek
 yetkililere hızla ulaştırılmaktadır. Sistem sayesinde
           olumsuzluklar hakkında bilgilendirme yapılmaktadır.
 yaşlılarımıza verilen  el butonları ile acil  durumlarda
           Şehir merkezinde yer alan iki otopark fiber optik ile
 doğrudan çağrı merkezi ile irtibata geçerek burada
           Trafik Yönetim Merkezine bağlanmış ve değişken mesaj
 görevli personeller ile iletişim kurmaları sağlanmaktadır.
           sistemleri üzerinden otoparklardaki doluluk durumları
           canlı olarak sürücüler ile paylaşılmaktadır.
 Yalnız yaşayan yaşlıların evlerine kurulan akıllı otomasyon
 sistemi ile birlikte sensörler, yangın, gaz zehirlenmeleri,
 duman, su taşması vb. durumlarda otomasyon sistemi
 acil durumu algılayarak çağrı merkezine anında veri   Akıllı Durak
 aktarmaktadır. Çağrı merkezinde görevli personeller
 ambulans, acil servis, polis ve itfaiye gibi ilgili birimlere
 haber vererek yaşlılarımızın güven ve huzur içinde   Durakta bekleyen yolcular; bilgilendirme ekranları ile yaklaşmakta olan otobüslerin hat numarası, güzergah adı, geliş
 hayatlarını sürdürmelerine katkıda bulunmaktadır.  süresi gibi konularda bilgilenerek toplu taşıma hizmetlerinden faydalanabilmektedir. Ayrıca söz konusu ekranlar ile
           medya yönetimi de yapılabilmektedir.
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140